Enkele gemeenten hebben hun eigen laadtarief vastgesteld, waardoor het laadtarief per gemeente kan variëren. Het laadtarief op de laadpalen van Dutch Charge is inclusief btw:
Gemeente | Per kWh | Transactiekosten |
Arnhem | €0,54 | € 0,61 |
Oosterhout | €0,54 | € 0,61 |
Voor de niet nader genoemde gemeenten geldt het laadtarief op de Dutch Charge laadpalen: €0,61 per kWh en €0,61 transactiekosten per laadsessie, inclusief btw.
Voor u belangrijk te weten dat het totale laadtarief dat u betaalt mede afhankelijk is van welke laadpas u gebruikt. Uw laadpas aanbieder kan namelijk kosten doorrekenen voor het gebruik van deze laadpas, mét of zónder periodieke abonnementskosten. Dit kunt u nalezen in de voorwaarden van uw laadpas aanbieder. Hier hebben wij als exploitant van laadpalen geen invloed op.
Een EV kan zowel met als zonder laadpas worden opgeladen. Dit is echter afhankelijk van verschillende aspecten zoals het type laadpaal en uw eigen persoonlijke voorkeuren.
Het is mogelijk om bij laadpalen met een creditcard te betalen of met een bankpas. Houd er rekening mee dat niet alle laadstations betalingen zonder laadpas ondersteunen.
Maakt u niet dagelijks gebruik van elektrisch rijden dan is een laadpas niet direct noodzakelijk. Maar bent u veel onderweg, dan biedt het hebben van een laadpas zeker voordelen. Zo heeft u toegang tot een breed scala aan laadpalen. Bovendien kunt u direct laden zonder dat u een betaling hoeft te autoriseren.
Daarnaast bieden sommige laadpassen speciale tarieven of kortingen wat kan leiden tot lagere laadkosten. U kunt uw laadgeschiedenis bijhouden in een online account of app. Bij het gebruik van een laadpas is het wel mogelijk dat dit maandelijkse abonnementskosten met zich mee kan brengen.
Het aantal elektrische auto’s neemt exponentieel toe. Wist u dat er vanaf 2035 enkel nog emissievrije auto’s verkocht mogen worden? Bovendien is het sinds 2020 verplicht om bij nieuwbouw utiliteitspanden, ofwel alle gebouwen die géén woonbestemming hebben, rekening te houden met de laadvoorziening. Dit geldt ook voor panden die gerenoveerd worden.
Zijn er minimaal 10 parkeerplaatsen, dan moet er ten minste 1 laadpaal beschikbaar worden gesteld. Vanaf 2025 geldt deze verplichting ook voor bestaande utiliteitsgebouwen met meer dan 20 parkeervakken.
Om de groei bij te kunnen houden en aan de wet- en regelgeving te voldoen, is er een groot aantal elektrische laadpalen nodig. Wilt u een laadpunt aanvragen voor uw regio? Wij voorzien u van persoonlijk advies.
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 48 uur contact met u op om uw vragen te beantwoorden en indien gewenst van persoonlijk advies te voorzien.
Dutch Charge is dé duurzame partner voor laadinfrastructuur en investeringsvriendelijke oplossingen binnen de gehele vastgoedsector.
“Powering Tomorrow. Today!”