Bedankt voor uw aanvraag!

Uw aanvraag is in goede orde ontvangen. Wat gebeurt er nu?

Aanvraag beoordelen

Uw aanvraag wordt beoordeeld op basis van vereisten waaraan de plaatsing van de laadpaal moet voldoen.

Locatievoorstel

Dutch Charge dient uw voorstel in bij de gemeente. De gemeente controleert of de locatie voldoet aan de normen.

Laadpaal plaatsing

Binnen 12 tot 16 weken wordt de plaatsing van de laadpaal gerealiseerd en wordt online ook zichtbaar gemaakt.

Klaar voor gebruik

Wanneer de laadpaal klaar is voor exploitatie, krijgt u als aanvrager bericht wanneer de laadpaal in gebruik kan worden genomen.

Vertraging en bezwaar

Hoewel het aanvraagtraject van een openbare laadpaal gemiddeld 12 tot 16 weken in beslag neemt, kan er in sommige gevallen vertraging plaatsvinden. 

 

Ook is het mogelijk dat er bezwaar wordt aangetekend op de plaatsing van de laadpaal. Gemeenten streven ernaar bezwaren binnen 4 à 6 maanden af te wikkelen. Blijkt het bezwaar ongegrond te zijn verklaard dan wordt de laadpaal alsnog geplaatst. Indien het bezwaar wordt toegewezen, wordt er een nieuwe locatiebepaling gedaan of wordt de aanvraag geannuleerd.

 

Voor meer informatie over de status van uw aanvraag kunt u contact opnemen via info@dutchcharge.nl

Veelgestelde vragen

Meer informatie over uw aanvraag kunt uw opvragen via de betreffende gemeente.

De meeste elektrische voertuigen zijn met de laadpaal verbonden via een laadkabel met een type 2-stekker. De laadkabel wordt door de e-rijder meegebracht en moet in het voertuig passen. Om een snellader te gebruiken, heeft u een Combo2- of CHAdeMO-aansluiting op het voertuig nodig. Snelladers hebben vast geïnstalleerde laadkabels, die zonder adapters kunnen worden aangesloten op goed uitgeruste voertuigen.

Onze laadpunten worden 24/7 gemonitord. Wanneer een storing wordt gemeld probeert een medewerker van onze backoffice de storing van afstand te verhelpen. In geval dit niet lukt gaat onze eigen installateur de storing op locatie verhelpen.

Wij zijn een CPO, een Charge Point Operator en bieden geen laadpassen aan. Er zijn vele MSP’s, Mobility Service Providers. Op laadpastop10.nl is een overzicht van aanbieders op de Nederlandse markt te vinden.

Zeker is dat mogelijk. Laadtransacties zijn te starten en te beëindigen met de gratis app van Last Mile Solutions. De tarieven die gelden worden weergegeven in de app. Het gewenste laadpunt dat u wilt gebruiken zoekt u op in de app. Selecteer het juiste laadpunt. In de app staat onder het adres van de laadpaal eerst het laadpaal nummer gevolgd door een * met een 1 of 2 om het laadpunt aan te geven. Het nummer vindt u aan de binnenkant van de zwarte klep op het laadpunt.